Obiektywy do bezlusterkowców: szerokokątne (Tamron, FujiFilm, Sony, Venus Optics, MeiKe, Viltrox)
- Średnica [mm]: 86
- Do matryc: średnioformatowych
enus Optics Laowa 17 mm f/4 GFX Zero-D to obiektyw ultraszerokokątny charakteryzujący się dużym otworem względnym i prawie zerową dystorsją! Co więcej jest on kompatybilny z średnioformatowymi bezlusterkowcami FujiFilm. Konstrukcja optyczna obiektywu składa się z 21 elementów ułożonych w 14 grupach. Wśród nich znajduje się 5 elementów specjalnych, 3 to soczewki o niskiej dyspersji (ED) natomiast pozostałe 2 to soczewki asferyczne.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 55
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Anamorficzny obiektyw o współczynniku ściśnięcia 1,5x, który dodatkowo zapewnia srebrny efekt rozbłysku. Dzięki niemu Twoje ujęcia zyskają kinowy look. Oferuje ogniskową 27 mm, 13-listkową przysłonę i jasność T2.8-T22. Jego gwint filtra wynosi 55 m, a koła zębate pierścienie przysłony i ostrości są zgodne ze standardem 0.8 MOD.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych
Nanomorph 27 mm T2,8 1,5X S35 to najszerszy przedstawiciel innowacyjnej serii anamorficznych obiektywów filmowych od Venus Optics Laowa. Dzięki 2 wymiennym bagnetom prezentowany model jest kompatybilny z aparatami i kamerami wyposażonymi w mocowanie Arri PL oraz Canon EF. To najmniejszy na świecie obiektyw anamorficzny pokrywający sensor Super 35. Oferuje współczynnik horyzontalnej kompresji obrazu 1,5x, co pozwala uzyskać proporcje 2,4:1 na matrycy 16:9. Bliska minimalna odległość ostrzenia wynosząca 43 cm otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości kreacji obrazu, a także umożliwi uzyskanie większej głębi ostrości. Obiektyw pozwoli też stworzyć efektowne poprzeczne flary i artystyczny owalny bokeh znany z hollywoodzkich produkcji. Wariant Silver oferuje srebrny odcień flary.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 46
- Do matryc: Micro 4/3
Ultraszerokokątny obiektyw przeznaczony do współpracy z systemem Micro 4/3. Cechą, która go wyróżnia jest fakt, iż posiada on kąt widzenia sięgający 110 stopni przy dużym otworze względnym f/2 i jednoczesnym doskonałym odwzorowaniu linii prostych - tzw. obiektyw rektilinearny. Pomimo zaawansowanej konstrukcji i doskonałych parametrów optycznych Venus Optics udało się zachować niezwykle kompaktowe rozmiary obiektywu, które sprawiają, że obiekty idealnie pasuje do bezlusterkowców.
Zestaw 3 obiektywów do urządzeń rejestrujących z mocowaniem Micro 4/3. Obejmuje obiektyw o ogniskowej 10 mm, 17 mm i 50 mm. Obiektywy wykorzystują koła zębate zgodne ze standardem 0,8 MOD.
Zestaw 3 obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x z wymiennym mocowaniem ARRI PL / Canon EF. Oferują bursztynową flarę i 13-listkową przysłonę. Kompaktowa konstrukcja i niska waga ułatwiają korzystanie z nich ze sliderami, gimbalami czy dronami.
Zestaw obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x, które zapewniają bursztynową flarę. Duża światłosiła i 13-listkowe przysłony zapewniają naturalnie wyglądający efekt bokeh. To jedne z najmniejszych obiektywów anamorficznych pokrywających sensor Super 35.
Zestaw 3 obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x z wymiennym mocowaniem ARRI PL / Canon EF. Oferują niebieską flarę i 13-listkową przysłonę. Kompaktowa konstrukcja i niska waga ułatwiają korzystanie z nich ze sliderami, gimbalami czy dronami.
Zestaw obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x, które zapewniają niebieską flarę. Duża światłosiła i 13-listkowe przysłony zapewniają naturalnie wyglądający efekt bokeh. To jedne z najmniejszych obiektywów anamorficznych pokrywających sensor Super 35.
Zestaw 3 obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x z wymiennym mocowaniem ARRI PL / Canon EF. Oferują srebrną flarę i 13-listkową przysłonę. Kompaktowa konstrukcja i niska waga ułatwiają korzystanie z nich ze sliderami, gimbalami czy dronami.
Zestaw obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia 1,5x, które zapewniają srebrną flarę. Duża światłosiła i 13-listkowe przysłony zapewniają naturalnie wyglądający efekt bokeh. To jedne z najmniejszych obiektywów anamorficznych pokrywających sensor Super 35.
Szerokokątny obiektyw do FujiFilm X, który świetnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Jasność f/1.4 i 9-listkowa przysłona zapewniają plastyczny efekt bokeh. Wykorzystuje silnik krokowy AF i oferuje lekką oraz kompaktową budowę.
Obiektyw zaprojektowany z myślą o fotografowaniu i filmowaniu bezlusterkowcami z matrycami APS-C. Posiada silnik AF STM i jest zgodny z Eye AF. Jego konstrukcja jest odporna na działanie pyłu i kurzu, a kompaktowa budowa ułatwia wykorzystanie go z gimbalami.
Jasny obiektyw f/1.8 do fotografii krajobrazowej, astro, wnętrzarskiej i architektury z 4 soczewkami ED i 3 soczewkami asferycznymi. Posiada powłokę wielowarstwową HD Nano, elektroniczną przysłonę i wewnętrzne ogniskowanie. Silnik STM zapewnia precyzyjne, ciche i szybkie ostrzenie, co sprawia, że obiektyw ten świetnie sprawdzi się podczas filmowania.
Viltrox AF 20 mm f/2.8 Nikon Z to szerokokątny obiektyw, który świetnie sprawdzi się w trakcie fotografowania i filmowania krajobrazów czy scenerii miejskich. Może współpracować z aparatami z matrycami pełnoklatkowymi. Jego waga wynosi zaledwie 152 g. Minimalny dystans ostrzenia wynosi tylko 18 cm.
Szerokokątny obiektyw, który świetnie sprawdzi się w trakcie fotografowania i filmowania krajobrazów czy scenerii miejskich. Może współpracować z aparatami z matrycami pełnoklatkowymi. Jego waga wynosi zaledwie 152 g. Minimalny dystans ostrzenia wynosi tylko 18 cm.
Viltrox AF 23mm F1.4 FX to obiektyw specjalnie zaprojektowany z myślą o bezlusterkowcach Sony E o dużej światlosile. Sprawdzi się w trakcie realizowania portretów, krajobrazów, fotografii wnętrzarskiej i architektury czy nocnej. Jego zaawansowana konstrukcja obejmuje 11 elementów ułożonych w 10 grupach. Zawiera 2 elementy ED i 2 o wysokiej refrakcji, które skutecznie redukują aberracje chromatyczne. Przysłona f/1.4 zapewnia niezwykle płytką głębie ostrości i piękny, subtelny bokeh.
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Nikon Z to obiektyw o ogniskowej 27 mm, który z matrycą APS-C daje kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 40 mm dla matrycy pełnoklatkowej. Dzięki temu staje się obiektywem zapewniającym pole widzenia zbliżone do standardowej ogniskowej, co sprawia, że jest niezwykle uniwersalnym narzędziem. Zastosowano w nim wysokiej jakości, zaawansowaną optykę, która obejmuje 5 soczewek HR, 2 elementy ED i wielowarstwowe powłoki Nano HD. Cichy silnik AF STM pozwala na używanie tego obiektywu także podczas filmowania.
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Sony E to obiektyw o ogniskowej 27 mm, który z matrycą APS-C daje kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 40 mm dla matrycy pełnoklatkowej. Dzięki temu staje się obiektywem zapewniającym pole widzenia zbliżone do standardowej ogniskowej, co sprawia, że jest niezwykle uniwersalnym narzędziem. Zastosowano w nim wysokiej jakości, zaawansowaną optykę, która obejmuje 5 soczewek HR, 2 elementy ED i wielowarstwowe powłoki Nano HD. Cichy silnik AF STM pozwala na używanie tego obiektywu także podczas filmowania.
VILTROX AF 33 MM / F1.4 to stałoogniskowy obiektyw dedykowany do bezlusterkowców, z mocowaniem do aparatu Nikon Z. 9-cio listkowa przysłona o wartości f1.4 gwarantuje pożądany przez fotografów efekt bokeh. Powłoka HD Nano zmniejsza odblaski, zwiększa kontrast i zapewnia wysoką jakość zdjęć. Obiektyw posiada funkcję śledzenia oka (Eye-AF) oraz silnik krokowy STM ułatwiający śledzenie obiektu będącego w ruchu. Ponadto port micro-USB umożliwia aktualizację oprogramowania. Doskonale sprawdzi się w fotografii reportażowej, miejskiej, a także portretowej.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.